Cookiebeleid

Wie is verantwoordelijk voor dit cookiesbeleid?

Wij, Yomi PS zijn verantwoordelijk voor dit cookiesbeleid. Wij zijn een Private Stichting, met maatschappelijke zetel te Cuylitsstraat 59/301, 2018 Antwerpen. Het project wordt verder aangeduid onder haar merknaam, Struggles.

Waarop is dit cookiesbeleid van toepassing?

Als Struggles komen wij dagelijks in contact met jou als mediagebruiker, informatie- en hulpzoeker. Wij ontmoeten elkaar bijvoorbeeld wanneer je een van onze onlinediensten gebruikt. Dat zijn niet alleen onze websites, maar ook onze (mobiele) applicaties en internetdiensten die toegang geven tot ons aanbod.

Wat zijn cookies?

Onze websites maken gebruik van zogenaamde ‘cookies’. Cookies zijn kleine data- of tekstbestanden die op je computer of mobiel apparaat worden geïnstalleerd wanneer je een website bezoekt of een (mobiele) applicatie gebruikt. Cookiebestanden bevatten unieke codes die bijvoorbeeld toelaten dat je browser je herkent tijdens je bezoek aan een onlinedienst.

Waar komen cookies vandaan?

Op basis van de herkomst van cookies maken wij een onderscheid tussen eerstepartij- en derdepartijcookies.

Eerstepartijcookies

Eerstepartijcookies zijn directe cookies die wijzelf beheren. Ze zijn eigen aan de bezochte of gebruikte Struggles-onlinedienst. Het is die onlinedienst die de cookies maakt en plaatst om bijvoorbeeld goed te kunnen functioneren.

Derdepartijcookies

Derdepartijcookies zijn cookies die niet wijzelf, maar een derde partij beheert of plaatst. Dat gebeurt tijdens je bezoek of gebruik van een Struggles-onlinedienst. Derdepartijcookies zorgen er dus voor dat bepaalde gegevens door je bezoek of gebruik van een onlinedienst naar derden worden gestuurd. Dat zijn bijvoorbeeld socialemediacookies of cookies van adverteerders, die ervoor zorgen dat je advertenties te zien krijgt. Hoewel wij deze cookies dus niet zelf beheren of plaatsen, doen wij er toch alles aan om de plaatsing ervan door derde partijen via onze platformen zo gecontroleerd mogelijk te laten verlopen.

Waarom gebruikt Struggles cookies?

Wij gebruiken cookies in de eerste plaats om jouw gebruikservaring te verbeteren en onze onlinediensten beter te laten functioneren. Cookies maken de interactie tussen jou en de website of (mobiele) applicatie die je bezoekt over het algemeen makkelijker en sneller. Ze helpen je bijvoorbeeld te navigeren tussen de verschillende onderdelen van een website of (mobiele) applicatie. Als we je dankzij een cookie kunnen identificeren, hoef je trouwens niet altijd dezelfde gegevens in te voeren, zoals bijvoorbeeld je logingegevens.

Daarnaast gebruiken we cookies om de inhoud van onze websites en (mobiele) applicaties interessanter te maken voor jou. Dat doen we door die inhoud aan te passen aan jouw persoonlijke smaak en behoeften.

We gebruiken cookies ook om je surfgedrag in kaart te brengen. Hoe ben je op onze website terechtgekomen? Hoelang heb je onze (mobiele) applicatie gebruikt? Dankzij statistische resultaten kunnen wij onze websites en (mobiele) applicaties waar nodig verbeteren, en inspelen op de voorkeuren en noden van jou en al onze andere gebruikers.

Welke cookies gebruikt Struggles en voor welke doeleinden?

Er kunnen verschillende soorten cookies via onze diverse onlinediensten worden geplaatst. De cookies kunnen in verschillende categorieën worden opgedeeld, die we hierna voor je opsommen. Onderstaande cookies worden zeker niet allemaal tegelijk via al onze websites of (mobiele) applicaties geplaatst.

Noodzakelijke functionele cookies

Noodzakelijke functionele cookies zijn cookies die nodig zijn om onze onlinediensten op een goede manier te gebruiken. Wij gebruiken deze cookies om onder meer de volgende voordelen te garanderen:

  • Informatie onthouden die je invult of aanduidt op de verschillende pagina’s. Zo hoef je niet altijd al je gegevens of voorkeuren opnieuw in te vullen of aan te duiden.
  • Instellingen opslaan voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm.
  • Je browserinstellingen uitlezen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven.
  • De reclameruimte op onze website technisch zo optimaal mogelijk invullen. Hierdoor kunnen we vermijden dat er steeds dezelfde reclame getoond wordt, kunnen adverteerders de impact van de reclame meten, of kunnen we mogelijke misbruiken via de reclameruimte ontdekken en aanpakken.
  • De website gelijkmatig belasten, waardoor die steeds bereikbaar blijft.
  • Je laten reageren op onze websites en in onze apps.

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

Statistische cookies verzamelen algemene informatie over de manier waarop onze onlinediensten worden gebruikt. We kunnen statistische analyses maken van de informatie die we op deze manier krijgen. Hoe ben jij op onze webpagina terechtgekomen? Op welke (mobiele) applicatie breng je de meeste tijd door? Dankzij statistische resultaten kunnen we de structuur, navigatie en inhoud van onze onlinediensten zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken en verbeteren. We gebruiken die data ook om te rapporteren over Struggles-prestaties of in het kader van onderzoeken waaraan wij deelnemen. Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Aanbevelingscookies

Aanbevelingscookies volgen – net als advertentiecookies – je surfgedrag om je gebruikersprofiel samen te stellen. Dat profiel wordt dan gebruikt om  je een media-ervaring te bezorgen die bij je interesses past. Deze cookies vertellen ons iets over jouw gebruik van onze onlinediensten, zodat wij meer gerichte aanbevelingen en suggesties kunnen doen. Verder zorgen deze cookies ervoor dat de programma’s die je al hebt bekeken, niet opnieuw als suggestie verschijnen. Zo hopen we je in aanraking te brengen met nieuwe programma’s en informatie die je boeiend vindt, en waar je zelf misschien niet meteen aan had gedacht.

Socialemediacookies

Socialemediacookies worden gebruikt om de integratie van sociaalnetwerksites op onze websites mogelijk te maken. Onze onlinediensten kunnen ingebedde elementen van derde partijen bevatten. Dat kan gaan om inhoud die bij een andere partij opgeslagen is, maar die op, in of via onze onlinediensten wordt getoond. Verder kan Struggles-content door knoppen via sociaalnetwerksites op onze onlinediensten gedeeld worden. Voorbeelden van die sociale media zijn Facebook, YouTube, LinkedIn en Twitter. Die derden kunnen via onze onlinediensten cookies plaatsen om gegevens te verzamelen. Wijzelf hebben geen invloed op wat die sociale media met hun cookies doen. Voor meer informatie over deze cookies verwijzen we je graag naar de verklaringen die de derden hierover op hun eigen websites geven. Let wel op dat die verklaringen regelmatig kunnen wijzigen.

Hoelang blijven cookies bestaan?

Op basis van de bestaansduur van cookies maken wij een onderscheid tussen tijdelijke en permanente cookies.

  • Tijdelijke cookies worden tijdelijk opgeslagen in je browser of (mobiele) applicatie. Dat betekent dat die cookies verwijderd worden zodra je je browser of (mobiele) applicatie hebt gesloten.
  • Permanente cookies blijven op je computer of mobiel apparaat staan, ook al heb je je browser of (mobiele) applicatie gesloten. Dankzij permanente cookies kunnen we je herkennen wanneer je onze website of (mobiele) applicatie later opnieuw bezoekt. Permanente cookies blijven op je apparaat staan tot een vooraf automatisch bepaalde einddatum bereikt is, tot er een nieuwe cookie geïnstalleerd wordt, of tot jij ze verwijdert via de instellingen van je browser, (mobiele) applicatie of mobiel apparaat.
Hoe kan ik het gebruik van cookies op de Struggles-onlinediensten beheren?

Wij willen je zoveel mogelijk controle geven over het gebruik van cookies via onze diensten. Daarom kan je het gebruik van cookies op onze onlinediensten beheren, zowel via onze onlinediensten als via je browser.

Via de Struggles-onlinediensten

Als je voor het eerst een van onze onlinediensten bezoekt, krijg je de mogelijkheid om specifieke types cookies al dan niet te aanvaarden. Bovendien kan je op sommige van onze onlinediensten op elk moment het cookiesgebruik per type cookie aanpassen.

De hierboven vermelde functioneel noodzakelijke cookies en statistische cookies kunnen niet aangepast worden. Die cookies zijn immers nodig om onze onlinediensten te laten werken of om algemene informatie te verzamelen over de manier waarop jij en andere bezoekers onze onlinediensten gebruiken. De gegevens die we eventueel via deze cookies verzamelen, zijn altijd anoniem. Op die manier zal identificatie dus nooit mogelijk zijn.

Via de browser

Je kan de installatie van cookies ook beheren of weigeren via je browserinstellingen. Cookies die al geïnstalleerd zijn op je computer of mobiel apparaat, kan je op elk moment verwijderen.

Hoe je deze instellingen kan aanpassen, verschilt per browser. Raadpleeg indien nodig de helpfunctie van jouw browser.

Moet ik nog andere Struggles-verklaringen lezen?

Wij raden je aan ook ons privacybeleid aandachtig te lezen. Ons cookies- en privacybeleid hangen immers samen. Soms gebruiken wij cookies om bepaalde gegevens te verzamelen over je gebruik van onze onlinediensten. In ons privacybeleid lees je welke persoonlijke gegevens wij van jou kunnen verzamelen, waarom wij die gegevens willen verzamelen, hoe wij die willen gebruiken, en hoe wij daarmee willen omgaan.

Bij wie kan ik met verdere vragen of eventuele klachten rond cookies terecht?

Heb je ons cookiesbeleid volledig doorgenomen, maar nog geen antwoord op je vraag gevonden? Stel je vraag in verband met cookies dan via het e-mailadres hello@struggles.be  Daar zullen wij je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Kan dit cookiesbeleid veranderen?

Dit cookiesbeleid kan aangepast worden, als onze diensten of de geldende wetgeving dat vragen. Onze onlinediensten zijn bijvoorbeeld een dynamische en innovatieve omgeving. Dat betekent dat wij voortdurend op zoek gaan naar een betere dienstverlening op jouw maat. Het is mogelijk dat er nieuwe toepassingen komen waarbij we je gegevens op een andere manier zullen verzamelen of willen gebruiken. Natuurlijk laten we je weten wanneer er belangrijke wijzigingen zijn, en vragen we je toestemming als dat nodig is.